Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut,
ja luonnon loiston nään.
Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailma tää minkä nyt mä nään.
Ja tutun perinteisesti: uusia perunoita, sauna, vihta, lippusalkoon ja juhannuskoivut. Ruislinnun laulua kuunnellen ja suomen suvesta nauttien. Niistä rakentuu suomen suven ja juhannuksen taika minun sieluuni, mitä parhaimmalla tavalla.

*******************************
Ruislinnun laulu korvissani,
tähkäpäiden päällä täysi kuu;
kesä-yön on onni omanani,
kaskisavuun laaksot verhouu.
En ma iloitse, en sure, huokaa;
mutta metsän tummuus mulle tuokaa,
puunto pilven, johon päivä hukkuu,
siinto vaaran tuulisen, mi nukkuu,
tuoksut vanamon ja varjot veen;
niistä sydämeni laulun teen.
- Eino Leino
*******************************
Nautinnollista juhannusta hyvä puutarhaystäväni ! ☀🥂
Toivottaa
Puutarhurisi ja juhannuslapsi
Juha


